دولت قبل برای موضوع انتخابات لایحه‌ای داشته و مجلس نیز طرحی برای آن ارائه کرده است. لایحه دولت نیاز به نقاط تکمیلی دارد و مبنای ما در این رسیدگی، سیاست‌های کلی انتخابات است که این لایحه باید بر آن منطبق باشد. این مسائل چندین سال است بر زمین مانده‌اند بنابراین یکی از مسائل جدی ما تهیه این لایحه است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: این کمیسیون در حوزه صنایع دستی مقرر کرد که سند جامع مدیریت زنجیره تولید، توزیع ، عرضه و صادرات صنایع دستی تنظیم شود.
شما به‌عنوان قائل به حجاب و پوشش شاهد این باشید که افراد می‌توانند با مقدار بیشتری پول خرج کردن، چیزی که ارزش تلقی می‌شده را بخرند و حالا حاکمیت برای اعتقادات شما و آرمان‌های خودش قیمت معین مشخص کرده است. روح حاکم بر لایحه حول محور مسائل مادی و اساسا توان اقتصادی تنظیم شده است. شما هر چقدر پولدارتر باشید، در امر پوشش آزادتر خواهید بود و درصورتی‌که در طبقه اقتصادی خاصی متولد شده باشید، اجازه انتخاب و اختیار برای پوشش خواهید داشت، اما اگر از طبقه متوسط یا پایین جامعه باشید مجبور به پذیرش حدود پوششی حکومت هستید.
شاهپری با بیان اینکه انتظاراتی که از وزارتخانه جدید می‌رود مانند وزارت بازرگانی سابق نیست و دولت دنبال این است که وزارت بازرگانی نوینی با رویکرد‌های جدیدی شکل بگیرد، گفت: وزارت بازرگانی وظایفش در حوزه تامین و ذخیره‌سازی در حوزه ترانزیت و حمل و نقل در حوزه تنظیم بازار و ... تعریف شده و این انتظاری است که از دولت از این وزارتخانه دارد. البته مباحثی مانند حکمرانی داده و داشتن نظارت جامع از تولید تا توزیع انتظارات جدید و به جایی است که دولت از وزارت بازرگانی جدید دارد.
سران سه قوه بر تصویب لایحه‌ای جامع که ابعاد مختلف مسئله عفاف و حجاب را در بر گیرد، در سریع‌ترین زمان ممکن تأکید کردند.
بنابر اعلام سازمان مدیریت بحران ۶۰۲ دشت کشور در معرض فرونشست قرار دارد، خطر این پدیده توسط کارشناسان هشدار داده شده است ورئیس سازمان محیط زیست می‌گوید راهکار، اجرای لایحه جامع آبخیزداری است.
اشرف بروجردی فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: به نظرم آن مقصودی که تدوین‌گران لایحه حجاب و عفاف در نظر دارند، به نتیجه نخواهد رسید اگر قرار بر این است که یک جامعه متین، آرام و فارغ از تنش داشته باشیم، مهم این است که به مردم کاری نداشته باشیم، مردم خودشان آرام آرام اصولی که اکثریت جامعه نسبت به آن پذیرش دارند را رعایت می‌کنند.
در پیش‌گفتار لایحه برنامه هفتم توسعه که برای سال‌های ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۶ تدوین و دارای ۲۲ فصل و ۷ بخش شامل اقتصادی، زیربنایی، فرهنگی، اجتماعی، علمی، فناوری، آموزشی، سیاست خارجی، دفاعی، امنیتی، اداری، حقوقی و قضایی است، آمده: «برنامه هفتم توسعه چهارمین برش از سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور و اولین برنامه در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که برای تحقق عدالت و با رویکرد مسئله‌محوری بر موضوعات انسانی و مهم کشور تمرکز نموده است. این برنامه با اتکا به اسناد بالادستی از جمله؛ سند تحول دولت مردمی برنامه‌های اولویت‌دار مشخصی را براساس پیشران‌های توسعه‌محور انتخاب و مبنای حرکت توسعه مستمر و باثبات در جامعه تنظیم و تدوین نموده است.»
معاون سیاسی وزیر کشور گفت: لایحه جامع انتخابات هم اکنون در کمیسیون شوراهای مجلس در حال بررسی است و انتظار داریم تا اواسط اردیبهشت تصویب و برای اجرا ابلاغ شود.
سخنگوی دولت از دستور کار قرار گرفتن تدوین لایحه جامع مقابله با تحریم‌های غیرقانونی خبر داد.
کلیات لایحه ارتقای امنیت زنان در برابر سو رفتار در نشست علنی امروز مجلس پس از حدود ۱۲ سال به تصویب رسید. این لایحه پاسخی به مطالبات بیش از سه دهه رهبر انقلاب و نیز بانوان برای تصویب یک قانون جامع حمایت از زنان است.
کلیات لایحه ارتقای امنیت زنان در برابر سوء رفتار در نشست علنی امروز مجلس پس از حدود ۱۲ سال به تصویب رسید. این لایحه پاسخی به مطالبات بیش از سه دهه رهبر  انقلاب و نیز بانوان برای تصویب یک قانون جامع حمایت از زنان است.
وزیر کشور گفت: لایحه جامع تقسیمات کشوری که از سوی این وزارتخانه به دولت ارسال شده است، اکنون در نوبت بررسی کمیسیون‌های مربوطه قرار دارد.
مدیرکل انتخابات وزارت کشور جزئیاتی از لایحه جامع انتخابات مبتنی بر سیاست های کلی انتخابات تشریح کرد و گفت: این لایحه تقدیم هیئت دولت شده است.
این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که انتشار پیش نویس این لایحه در سال 1396 بسیار جنجال برانگیز شد و حجم بالای نقدها، منجر به عقب نشینی دولت پیشین و موکول کردن تصویب لایحه به اعمال مطالبات اهالی مطبوعات شد.
وزیر کشور گفته است لایحه جامع انتخابات را اصلاح کرده و پیش از اتمام دوره مجلس یازدهم، آن را به بهارستان تقدیم می کند. این لایحه یکبار در دولت دوازدهم تقدیم مجلس دهم شده بود.
وزیر کشور با اشاره به اقداماتی که وزارت کشور برای تهیه لایحه جامع انتخابات انجام داده است، گفت: دولت سابق لایحه‌ای را تهیه کرد اما با توجه به اشکالاتی که داشت، پیگیر تهیه لایحه جدیدی هستیم و لایحه را قطعا پیش از پایان دوره یازدهم به مجلس می‌فرستیم.
وزیر کشور اعلام کرد: در مرحله فعلی کار‌های مرتبط با لایحه جامع انتخابات در وزارت کشور انجام می‌شود و سپس به دولت ارائه خواهد شد لذا طبیعی است که برای تصویب لایحه در دولت و ارسال به مجلس زمان لازم است. ما در تلاشیم هرچه زودتر کار را در وزارت کشور به اتمام برسانیم و لایحه را به دولت بفرستیم.
وزیر امور خارجه گفت: امیدواریم لایحه قانون جامع ایرانیان خارج از کشور با همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تصویب این قانون انجام و گشایشی ویژه در حل مسائل و مشکلات ایرانیان حاصل شود.
پیشتر نیز دولت دوازدهم لایحه جامع انتخابات را به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده بود که تمام انتخابات‌ها در آن دیده شده بود اما نمایندگان مجلس به جای آنکه لایحه دولت قبل را در دستور کار قرار دهند، طرح‌هایی را برای انتخابات‌های گوناگون در دستورکار قرار دادند.
دولت هند لایحه حفاظت از داده و حریم خصوصی سال ۲۰۱۹ را پس گرفت و اعلام کرد مشغول تهیه یک قانون جامع جدید است.
قیمت سکه طرح جدید امروز با ۳۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته به ۱۵ میلیون تومان رسید.
به تازگی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گزارشی با عنوان «تاثیر استخراج رمزارز بر پایداری شبکه برق ایران» منتشر نموده است که در آن با استناد به مطالعه داده های دانشگاه کمبریج و سهم ایران از ظرفیت کل استخراج بیت کوین جهان استدلال می کند که میزان برق مصرفی برای استخراج این رمزارز در کشورمان در سال گذشته در بیشترین حالت 1845 مگاوات فراتر نمی رود؛ گزارشی که به نظر نمی رسد چندان با واقعیت های این حوزه در کشورمان همخوانی داشته باشد.
منابع آگاه اعلام کرد: یک شرکت بیمه دولتی در روسیه حالا به اصلی‌ترین مرجع بیمه کشتی‌ها در این کشور تبدیل شده است.
رییس شورای عالی کانون صرافان از آغاز روند کاهشی قیمت ارز پس از تصمیم اخیر بانک مرکزی خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ